A l’article d’avui parlem de l’empresa intel·ligent i de les seves característiques.
Una empresa intel·ligent és aquella que connecta experiències i operacions utilitzant solucions de gestió d’experiències (XM), una plataforma de tecnologia de negocis i una suite d’aplicacions.
La primera vegada que es va parlar d’”organització intel·ligent” va ser al 1990 en el llibre La Quinta Disciplina: El Arte y la Práctica de la Organización Abierta al Aprendizaje de Peter Senge.
En el seu llibre, Senge trasllada la idea d’intel·ligència humana apuntada a les organitzacions. Sosté que les agrupacions poden (i haurien) d’aprendre de les seves experiències, recopilant i analitzant dades, per tal d’obtenir una millora continua.
Característiques d’una empresa intel·ligent
- Tenen una visió global i una estratègia relacionada amb aquesta visió.
- Utilitzen la tecnologia per a facilitar la gestió dels processos.
- Es basen en la recopilació i anàlisi de les dades.
- Tenen en compte el feedback que reben, ja sigui positiu o negatiu, ja que això els ajuda a millorar.
- Retenen el talent.
Un factor determinant per a distingir una empresa intel·ligent d’una altra que no ho és, és l’ús de la tecnologia per a millorar i automatitzar els processos.
En conclusió, l’empresa intel·ligent del Segle XXI és aquella que aprofita al màxim i estructura la seva capacitat d’aprenentatge mitjançant un mecanisme sistèmic; aquelles que tenen un coneixement i, les seves perspectives de futur estan basades en l’aprenentatge.