En aquest article veurem que és la moda predictiva relacionada amb la Intel·ligència Artificial. La moda predictiva utilitza tecnologia avançada, com la Intel·ligència Artificial, anàlisi de dades i aprenentatge automàtic per a predir futures tendències d’estil, preferències dels consumidores i patrons de consum.
Amb la moda predictiva, les diferents marques poden anticipar-se i conèixer el que voldran els seus clients en les properes temporades. D’aquesta manera, poden planificar les col·leccions, ajustar millor la producció i gestionar els inventaris de manera eficient.
A continuació, veurem com funciona la moda predictiva:
- Anàlisi de dades. Es recopilen grans quantitats de dades (Big Data) de diferents fonts (xarxes socials, comerç online, preferències de compra, cerca a Internet, tendències…)
- Aprenentatge automàtic a través de la Intel·ligència Artificial. Els algoritmes de la IA analitzen les dades i identifiquen patrons (estils, colors, peces de roba més populars, etc).
- Pronosticar les tendències. Gràcies a les dades obtingudes, els models predictius generen projeccions sobre quines peces de roba, colors, teles o estils seran més demandats en el futur.
- Personalització. Les marques apliquen la moda predictiva per a oferir una experiència de compra més personalitzada, recomanant productes basats en els interessos i preferències individuals dels consumidors.