El sector retail s’esforça en crear l’experiència de compra perfecta per al consumidor i el record de marca. És per això que, que la innovació i la creativitat han donat lloc allò que es coneix com Retail Intelligence. Aquest, pretén ser una gran influència per al sector retail en la que s’introduiran elements com: prestatges digitals, senyalització digital, càmeres de video, entre altres elements que ofereixen dades sobre l’activitat dels compradors.
El Retail Intelligence és el conjunt d’eines i aplicacions enfocades en la creació i gestió de coneixement a través de la recol·lecció, processament i anàlisi de dades generats per les operacions realitzades en un punt de venda. Mitjançant l’ús d’eines tecnològiques es recapta, processa i analitza la informació que generen els diferents consumidors que van a un punt de venda.
És important mencionar que hi ha unes altres dues tecnologies que ajuden als retailers a obtenir més dades i ajuden a impulsar els seus negocis. Són la IA i el Deep Learning.
Els beneficis del Retail Intelligence
- Capacitat per a entendre millor els hàbits de compra dels clients.
- Ofereix oportunitats basades en les dades que analitza dels clients: quin percentatge de clients abandona la botiga sense comprar? Quants clients són nous i quants recurrents?, etc.
- Noves oportunitats de venda: ofertes, descomptes, promocions, venda creuada…
- Millor gestió i eficiència de l’estoc.
- Permet més personalització i especialització en l’experiència de compra amb la qual cosa millora la reputació de la marca i la satisfacció del client.
- La recol·lecció d’aquestes dades permet aplicar estratègies d’omnicanalitat.