El PLM (Product Lifecycle Management), gestiona el cicle de vida i el concepte digital d’un producte, des de la concepció de la idea, disseny, fabricació, fins a arribar a la seva distribució o venda i reciclatge.
Els PLM s’utilitzen per al desenvolupament de nous productes i inclús per a la millora dels existents. A més, ajuda a les diferents persones d’una organització a treballar junts, utilitzant un únic registre comú de dades dels productes, com, per exemple, matèries primeres, fluxos de treball, etc. A més, amb la IA i IoT poden donar informació més estratègica en temps real sobre el producte, els clients i les tendències de mercat.
El PLM té com a objectiu treure la màxima rendibilitat de les dades recopilades.
Els beneficis de PLM
Alguns dels beneficis que aporta el PLM a un negoci són aquests:
- Millores en el desenvolupament, l’eficiència i l’eficàcia.
- S’eliminen errors durant el procés de producció.
- Els productes es llencen al mercat més ràpidament.
- Millor gestió dels projectes, gràcies al PLM es poden calcular els costos i es gestiona millor la fabricació gràcies als nous dissenys.
- Dissenys de millor qualitat.
En el cas d’un negoci de calçat o moda, el PLM ajuda a què hi hagi una sinèrgia constant entre les diferents àrees de l’empresa que intervenen en el procés de creació del disseny del prototip fins a la seva distribució.
Font: SAP España