Que té la combinació d’omnicanalitat i ecommerce que la fa tant atractiva pel teu negoci?

L’omnicanalitat és un enfocament que busca integrar tots els canals, proporcionant als usuaris una experiència unificada tant en línia com sense línia.

Les compres omnicanal s’estenen des de les aplicacions de compra en el mòbil, passant pels llocs web, les xarxes socials, el retargeting, els marketplace i tot el que ens trobem pel camí.

La idea és estar a tots els llocs. O sigui, el somni de qualsevol comerç detallista.

Però, malgrat ser un somni, les dades conclouen que només el 22% dels retailers dels Estats Units consideren que els “esforços omnicanal” són una prioritat.

Si comparem aquestes dades amb les del 2015, quan la mateixa mostra afirmava que l’omnicanalitat era una prioritat pel 50% d’ells. Aquest fet significa que, malgrat que ho considerin important, no és una prioritat tan alta com aquells esforços en el mòbil, les xarxes socials o altres aspectes del negoci digital.

El problema és que aquests canals s’estan malgastant quan s’utilitzen per separat, en lloc d’integrar-los tots per crear una experiència coherent i cohesionada.

Perquè no es tracta de tenir presència en molts canals a la vegada o donar-li al teu client l’oportunitat que pugui comprar en molts llocs segons les seves preferències.

Per què la combinació d’omnicanalitat i ecommerce és tan important

Vivim permanentment connectats. Segons un dels informes més coneguts de la consultora Nielsen, passem una mitjana de 10 hores i 39 minuts diaris davant la pantalla.

Això suposa més de 330 hores al mes consumint tota classe de continguts en una àmplia varietat de dispositius.

I el que és més interessant, el mateix estudi demostra que com més dispositius té una persona, més hores passa al dia consumint continguts.

El problema és que les marques, amb els mitjans de comunicació, se centren desesperadament en l’adequació de nous clients, el que significa que la majoria de les estratègies de comunicació se centren a captar l’atenció del client en lloc de millorar o crear una relació amb el client per, posteriorment, oferir-li productes o serveis que s’ajusten a les seves necessitats.

Una estratègia omnicanal pretén reduir aquest soroll mitjançant una estratègia diferent: la idea és estar en tots els llocs on el teu client objectiu pugui necessitar o voler el teu producte.

Les marques que practiquen l’omnicanalitat utilitzen tot el que saben sobre el client objectiu per oferir una experiència el més rellevant possible, permetent construir una relació més profunda i fomentar la lleialtat a la marca.

Omnicanalitat-Ecommerce

NCR o passadís infinit, omnicanalitat i ecommerce

De tots els sectors empresarials, el retail és el que més s’ha beneficiat amb la presència de més canals de compra, on els consumidors poden accedir als productes quan i com ho necessiten.

És a dir, per aquest sector, primer va arribar internet, després els ecommerce, després la compra omnicanal i ara, l’omnicommerce.

Com hem comentat amb anterioritat, es tracta d’oferir una experiència enriquidora pel client i que genera més vendes.

Aquesta experiència virtual està suportada per aplicacions com el NCR que ofereix la possibilitat de crear un “passadís infinit” pels consumidors.

Les possibilitats són infinites. Des de la compra per internet per recollir a la botiga, la compra en línia per enviar a domicili i la compra a la botiga mitjançant els dispositius mòbils, totes les possibilitats es poden integrar amb el teu ecommerce.

T’animem que pensis en gran pel que es refereix a omnicanalitat, perquè les opcions són molt àmplies i han de servir a totes les formes de contacte dels clients.

Tens un ecommerce i vols convertir-te en omnicanal? Contacta amb nosaltres!

A GSP estarem encantats d’atendre’l i resoldre els seus dubtes