Obtenir dades de l’Experiència de Client és vital perquè permet a les empreses millorar el seu benefici de negoci.
En primer lloc, convé definir què és l’Experiència de Client (Customer Experience, en anglès). L’Experiència de Client és el conjunt d’experiències que té un consumidor amb una marca durant el temps en el que dura la relació.
És important aplicar el Customer Experience per a aprofundir en el coneixement, predir el seu comportament futur i aplicar accions de fidelització que millorin l’experiència dels clients amb la marca.
L’Experiència de Client i l’anàlisi de dades extretes de la interacció amb el client, ha esdevingut el principal objectiu de les empreses per a diferenciar-se de la competència i d’aquesta manera poder incrementar els seus beneficis de negoci.
Cal destacar, que és important obtenir una Experiència de Client que posi en valor la marca i sigui capaç de construir una relació sòlida i duradora, fet que és vital per a millorar la competitivitat de l’empresa.
Les empreses que basen les seves estratègies de màrqueting en l’Experiència de Client obtenen múltiples avantatges.
Quins són els avantatges de fer ús de l’Experiència de Client?
- Augment dels clients
- Augmenta el compromís del client, ja que aquest confia en la marca que ja coneix i de la que ha obtingut una bona experiència.
- Augment en la conversió dels clients. És necessari dissenyar una experiència de client que crea cicles de retroalimentació i ofertes de productes, ja que és més fàcil que compri un client satisfet que un client nou.
- Augmenta la fidelització i la retenció dels clients.
- Millora en la gestió de crisis. Quan un client confia en una marca, és més probable que comuniqui el descontenta directament abans que per qualsevol altra via. Això permet a la marca poder dirigir millor la seva reputació.