Aquest 2024, el sector retail continua evolucionant cap a experiències més personalitzades pels consumidors. En aquest article nomenem algunes de les tendències que durant aquest any estaran en joc:

  1. Experiència d’omnicanalitat millorada. Gràcies a la integració fluïda de tots els canals de venda i punts de contacte amb el client, es pot brindar una experiència de compra sense problemes; una compra coherent i convenient que satisfaci les expectatives en constant evolució dels consumidors.
  2. La Sostenibilitat i l’ètica estan jugant un paper cada vegada més important en el sector retail, ja que els consumidors cada vegada són més conscients de l’impacte mediambiental i social per les seves decisions de compra. Per la qual cosa, els minoristes estan adoptant una varietat d’iniciatives per a abordar les preocupacions de sostenibilitat i ètica dels consumidors, des de la selecció de productes sostenibles fins a la millora de la transparència en la cadena de subministrament i el compromís amb pràctiques empresarials responsables.
  3. Personalització avançada. Els avenços en IA i anàlisi de dades permetran una personalització més avançada en l’experiència de compra. Els retailers poden utilitzar dades de comportament del client per a oferir recomanacions de productes rellevants, promocions personalitzades i experiències de compra adaptades a les preferències individuals de cada client.
  4. Compra a través de les xarxes socials. Les xarxes socials segueixen exercint un paper important en el procés de compra, amb les funcions de compra integrades en plataformes com Instagram, TikTok i Facebook. Els retailers aprofitaran aquestes plataformes per a arribar a nous clients i promoure productes de manera orgànica.
  5. Tecnologia a la botiga. La tecnologia continua exercint un paper important en l’experiència de compra a la botiga, amb innovacions com els miralls intel·ligents, pagaments sense contacte i sistemes d’inventari automatitzats. Aquestes tecnologies permeten millorar l’eficiència operativa i proporciona una experiència de compra més immersiva i atractiva pels clients.
  6. L’entrega ràpida i convenient és una part fonamental del sector retail, ja que els consumidors esperen que l’entrega dels productes que han comprat online sigui ràpida i convenient. Serveis d’entrega en el mateix dia, entrega en una hora, punts de recollida flexibles, etc. que satisfacin les expectatives dels clients.

GSP, com expert en SAP Business One i desenvolupador de Solucions t’ajuda a aconseguir els teus objectius empresarials, millorant entre altres coses els teus canals de venta retail, impulsant estratègies d’omnicanalitat.

Estarem encantats d’atendre’t i resoldre els teus dubtes

    En completar el present formulari, autoritzes expressament a GSP, com a responsable del tractament de les dades personals que ens facilites, a tramitar la sol·licitud d'informació de conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Podràs exercir els teus drets que es detallen en el nostre Avís Legal Avís legal mitjançant el correu marketing@gsp.es.

    Conservarem les teves dades fins que ens diguis el contrari.