Aquest 2024, el sector retail continua evolucionant cap a experiències més personalitzades pels consumidors. En aquest article nomenem algunes de les tendències que durant aquest any estaran en joc:
- Experiència d’omnicanalitat millorada. Gràcies a la integració fluïda de tots els canals de venda i punts de contacte amb el client, es pot brindar una experiència de compra sense problemes; una compra coherent i convenient que satisfaci les expectatives en constant evolució dels consumidors.
- La Sostenibilitat i l’ètica estan jugant un paper cada vegada més important en el sector retail, ja que els consumidors cada vegada són més conscients de l’impacte mediambiental i social per les seves decisions de compra. Per la qual cosa, els minoristes estan adoptant una varietat d’iniciatives per a abordar les preocupacions de sostenibilitat i ètica dels consumidors, des de la selecció de productes sostenibles fins a la millora de la transparència en la cadena de subministrament i el compromís amb pràctiques empresarials responsables.
- Personalització avançada. Els avenços en IA i anàlisi de dades permetran una personalització més avançada en l’experiència de compra. Els retailers poden utilitzar dades de comportament del client per a oferir recomanacions de productes rellevants, promocions personalitzades i experiències de compra adaptades a les preferències individuals de cada client.
- Compra a través de les xarxes socials. Les xarxes socials segueixen exercint un paper important en el procés de compra, amb les funcions de compra integrades en plataformes com Instagram, TikTok i Facebook. Els retailers aprofitaran aquestes plataformes per a arribar a nous clients i promoure productes de manera orgànica.
- Tecnologia a la botiga. La tecnologia continua exercint un paper important en l’experiència de compra a la botiga, amb innovacions com els miralls intel·ligents, pagaments sense contacte i sistemes d’inventari automatitzats. Aquestes tecnologies permeten millorar l’eficiència operativa i proporciona una experiència de compra més immersiva i atractiva pels clients.
- L’entrega ràpida i convenient és una part fonamental del sector retail, ja que els consumidors esperen que l’entrega dels productes que han comprat online sigui ràpida i convenient. Serveis d’entrega en el mateix dia, entrega en una hora, punts de recollida flexibles, etc. que satisfacin les expectatives dels clients.
GSP, com expert en SAP Business One i desenvolupador de Solucions t’ajuda a aconseguir els teus objectius empresarials, millorant entre altres coses els teus canals de venta retail, impulsant estratègies d’omnicanalitat.