La Intel·ligència Artificial està essent una part una part important en molts sectors i, la indústria de la moda no anava a ser menys. S’estima que el mercat de la Intel·ligència Artificial tindrà un creixement exponencial en els propers anys, arribant inclús a superar els 4.400 milions de dòlars en 2027 segons The Insight Partners.
Aplicacions i tendències de la moda retail i la Intel·ligència Artificial
La hiperpersonalització de la experiència de compra serà un dels reptes dels retailers, aquest any. És important tenir informació valuosa dels consumidors i conèixer els seus interessos i necessitats a través de l’ús de dades. La IA permetrà als retailers crear entorns virtuals immersius i personalitzats, oferint als seus consumidors una experiència única i atractiva.
El retail intel·ligent o retail intelligence, del que ja hem parlat anteriorment, també tindrà un paper important aquest any. El retail intelligence optimitza la gestió de l’inventari, la personalització d’ofertes i experiències de compra i millora l’eficiència operativa dels negocis.
Les estratègies d’omnicanalitat són una necessitat per a proporcionar una experiència de compra.
Els ecommerce de moda utilitzen la IA per a dissenyar campanyes de màrqueting molt personalitzades que permetran conèixer els perfils que tenen més possibilitat de compra i així proporcionar una millor experiència en el coneixement de col·leccions i catàlegs i realitzar recomanacions de productes de manera intel·ligent.
En el cas de la producció de moda, la IA s’utilitza per a millorar l’eficiència de la producció, optimitzant els processos de la fabricació i reduir els residus. També ajuda en la planificació i gestió de la cadena de subministrament.
La IA ajuda a les empreses de moda a recopilar i analitzar les dades dels clients per a crear productes personalitzats. També la creació de patrons i dissenys personalitzats, la selecció de materials i colors, i la creació de peces a mida.
En el cas del disseny de productes de moda. S’utilitza per a crear patrons i simular el comportament de les teles. També ajuda en l’automatització de tasques de disseny, com també en la selecció de colors i materials.
Fonts: Modaes, Mobiliario Comercial Maniquíes