En aquest article parlem de com la Intel·ligència Artificial millora l’experiència del client.
La IA permet crear interaccions més personalitzades, ràpides i rellevants en múltiples punts de contacte. A continuació, es mostren les maneres en les que la Intel·ligència Artificial canvia l’experiència del client:
- Personalització. La IA adapta el contingut de la pàgina web, correus electrònics i altres anuncis, tenint en compte el perfil del client, creant una experiència amb productes de les seves preferències.
- Recomanacions. La Intel·ligència Artificial processa dades de compres, preferències i comportament de l’usuari en la pàgina web, per a poder-li oferir recomanacions rellevants i atractives.
- Assistents virtuals i Chatbots. Gràcies a la IA, els assistents virtuals estan disponibles 24/7 per a respondre preguntes, guiar a l’usuari en la compra, i oferir suport en altres qüestions.
- Omnicanalitat. La IA permet crear una experiència complerta, integrant tots els canals disponibles, sense importar si el client està en una botiga física, en l’app, en la web o en les xarxes socials.
- Automatitzacions. Gràcies a la IA, s’automatitzen processos de postvenda com poden ser les devolucions en la que es poden oferir un canvi de talla o altres productes.
- Anàlisi emocional. Gràcies a la IA es pot analitzar el to dels comentaris, ressenyes i converses amb atenció al client, detectant els dubtes i altres, escalant així els problemes de manera immediata.
Gràcies a la IA s’agilitzen les interaccions i fa que el contacte sigui més significatiu i centrat en les necessitats individuals del client. Amb la Intel·ligència Artificial torna més intuïtiva, fluida i satisfactòria l’experiència del client; a més d’oferir interaccions més personalitzades, ràpides i eficients, s’eleva la satisfacció i lleialtat dels clients.