Des de fa un temps estem veient com la Intel·ligència Artificial està transformant els negocis, en aquest cas la Indústria del Calçat. La IA està revolucionant els processos de producció, disseny, vendes i experiència del client.
- Disseny personalitzat i creació de productes. La Intel·ligència Artificial permet el disseny de productes personalitzats segons les preferències i característiques dels consumidors.
- Optimitza la cadena de subministrament. La IA millora la gestió d’inventaris i logística gràcies a poder predir la demanda de productes en funció de l’anàlisi de dades històriques i dades en temps real.
- Producció automatitzada. Gràcies a l’ús de robots i eines d’IA està millorant l’eficiència en els processos de producció del calçat, a més de disminuir els errors i reduir les despeses.
- Sostenibilitat. La IA ajuda a optimitzar l’ús de matèries primeres per a minimitzar el desaprofitament en la fabricació.
- Predicció de tendències. Amb l’ús d’IA, les marques poden identificar i predir les tendències en temps real, analitzen una gran quantitat de dades de xarxes socials, patrons de compra, opinions de clients, etc.
- Millora l’experiència de compra. La Intel·ligència Artificial millora l’experiència dels clients mitjançant recomanacions personalitzades en plataformes de comerç electrònic i botigues a peu de carrer. Els assistents virtuals o chatbots poden guiar als clients en la compra.
- Innovacions en l’ajustament i confort del calçat. Gràcies a la IA les marques poden desenvolupar calçat que s’adapti millor a la forma i mida dels peus.
- Màrqueting més orientat. Les campanyes de màrqueting també es veuen potenciades per la Intel·ligència Artificial, ja que permet segmentar de manera més efectiva el mercat i dirigir anuncis més personalitzats a clients potencials.
- Optimització del cicle de vida del producte. La Intel·ligència Artificial permet que les marques monitoritzin el cicle de vida dels seus productes, des de la producció fins al final del seu ús.
- Recomanacions personalitzades. S’utilitza la Intel·ligència Artificial per a millorar l’experiència dels clients; analitzant el comportament dels consumidors (patrons de compra, cerques recents, preferències, etc).
La Intel·ligència Artificial està canviant diferents indústries i sectors, entre elles, la del calçat. Els negocis que adopten les noves tecnologies, en aquest cas, la IA, estan generant un avantatge competitiu, milloren la sostenibilitat, eficiència i capacitat d’adaptar-se a les demandes del mercat.