Sense cap mena de dubte, el sector retail és un dels sector que més s’ha hagut d’adaptar i evolucionar per a complir les demandes dels consumidors.
Cada vegada intervenen més factors en les decisions de compra d’un producte. Ara, els consumidors valoren més el producte local, artesanals, i els segells de garantia o qualitat i la sostenibilitat del producte, entre d’altres aspectes.
És per això, que és necessari que les empreses de retail disposin d’un full de ruta amb l’estratègia que seguiran durant els propers anys. És en aquest punt on és important comptar amb l’ajuda d’un ERP, ja que ens permetrà tenir dades de tots els nivells de negoci de l’empresa. Conèixer les preferències del consumidor, els seus hàbits de compra, els seus llocs de compra preferits, etc. Així doncs, la digitalització és la única opció per a sobreviure i avançar. És el moment d’utilitzar la tecnologia que tenim a l’abast per a optimitzar i automatitzar els processos per a crear empreses més eficients, minimitzant les despeses.
Tenir un ERP com SAP Business One ens brinda una visió proactiva cap al consumidor gràcies a la informació i l’anàlisi obtingut.
Amb SGI Retail per a SAP Business One, gestionaràs les diferents tasques relacionades amb el procés de venda, sigui quin sigui el teu sector. Et proporciona agilitat en l’activitat integral de botigues pròpies, corners, franquícies i tota la nova fórmula de comerç, així com: tèxtil, calçat, electrònica, grans superfícies, supermercats, llibreries, restaurants…
La importància de la omnicanalitat en el sector retail
Cal destacar, la necessitat dels comerços retail per a digitalitzar-se i adoptar estratègies basades en la omnicanalitat. Aquelles empreses que vulguin estar al capdavant, hauran de superar els reptes del sector i donar una especial importància a la innovació dels processos a través de la tecnologia.
El més adient és ampliar nous horitzons apostant pel món digital i la botiga a peu de carrer. El comerç online o marketplaces són una oportunitat per a ampliar aquests nous horitzons i presenten noves oportunitats de negoci. Tenir una botiga aliada a un ecommerce augmenta les vendes del sector, un depèn i complementa a l’altre.
Aquesta solució per a retail et permet adoptar estratègies d’omnicanalitat, ja que està integrada amb:
- SGI Ecommerce B2B/B2C, per a la gestió de les botigues online.
- Magatzems externs a través de SGI Comunicador.
- La solució avançada de magatzem SGI WMS – SGA.
- La solució SGI Omnichannel, per a la venda en els marketplaces.

Potser amb el temps, el que avui coneixem com a botiga canvia, però el que està clar és que la botiga online o la venda als marketplaces serà una prioritat.