La Intel·ligència Artificial (IA) està transformant i tenint un impacte molt significatiu en la indústria de la moda. Des de la creació de dissenys de moda, personalització d’articles, la optimització de la cadena de subministrament, millora de l’experiència del client, desenvolupament de solucions sostenibles, identificació de tendències, etc.
La IA en la moda està brindant noves oportunitats en aquesta indústria:
- Moda predictiva. La IA permet analitzar tendències, comportaments de compra, xarxes socials, etc per a poder predir quines són les tendències i els productes que es vendran més en un futur.
- La IA ajuda a desenvolupar solucions de moda sostenibles, mitjançant la optimització de l’ús de materials i la reducció de desaprofitaments. Processos més eficients, presa de decisions més informades i implantació de pràctiques responsables a nivell ambiental i social.
- Disseny generatiu. La IA pot generar dissenys de moda basats en diferents paràmetres.
- Millora l’experiència de compra. La IA permet oferir experiències de compra més personalitzades, com poden ser: recomanacions de productes segons els seus interessos, chatbots que ajuden al client a buscar un producte, finalitzar la compra…
- Personalització d’articles. La IA permet oferir productes adaptats a les preferències, gustos i necessitats dels clients, per la qual cosa es millora l’experiència de compra i la satisfacció del client.
- Optimització de la cadena de subministrament gràcies a la IA està millorant la eficiència i la capacitat de resposta de les operacions de logística i producció.
Aquests i altres, són les noves oportunitats que està impulsant la IA en la indústria de la moda; que a més, està transformant la manera com es confecciona i es ven la moda en l’actualitat.
La IA ajuda a que la indústria de la moda sigui més eficient, rentable i més creativa.