La gestió d’estocs és el procés que es duu a terme des de que un producte està acabat al magatzem, fins que es posa en circulació per a portar-lo al punt de venda o a un centre logístic per a enviar-lo al client final.

Aquest procés és el que organitza i planifica les mercaderies al magatzem o magatzems, fent un balanç entre les entrades (recepció) i sortides (enviament) dels articles per a conèixer les unitats disponibles de cada article o referència.

Una bona gestió d’estoc permet oferir les diferents referències als clients, de manera eficient, en el temps i de la manera esperada; evitant així un trencament d’estoc o un sobreestoc.

Actualment, la majoria de les empreses del sector de la moda tenen un software avançat de magatzem integrat al seu ERP, que els permet anticipar-se a la demanda i així gestionar els estocs de manera automatitzada i eficient.

Un sistema de gestió de magatzems o SGA, és l’encarregat d’automatitzar els processos en el magatzem per a controlar els productes que entren (recepció) i surten (enviament) del magatzem.

SGI SGA, per a SAP Business One, permet la gestió avançada del magatzem, ja sigui a nivell de picking, enviament i inventari. Aquesta solució permet a fabricants i distribuïdors, afrontar els desafiaments del comerç online i omnicanalitat amb una gestió fiable, eficient i àgil.

 

La gestió de l’estoc i el client final

El trencament de l’estoc per al sector de la moda suposa un increment de les despeses logístiques i un perill per a la rendibilitat del negoci. Un trencament d’estoc impacta en la reputació de l’empresa o la marca de moda en qüestió, per tant, ja no és la venda que perdrà avui, sinó de la venda que pot perdre demà per la decepció que ha rebut el possible client. Per tant, el sistema de gestió d’estoc ha d’oferir una bona Experiència de Client (Customer Experience, en anglès).

Generalment, els clients esperen rebre una bona experiència omnicanal (físic i online) i se sentiran satisfets quan un article estigui disponible en un canal i en l’altre no; per això és important tenir integrats tots els magatzems en un mateix estoc.

Avantatges de l’estoc en moda

Evita el trencament de l’estoc o desproveïment.

Permet que el client disposi de l’article quan ho demani.

Elimina els errors administratius, automatitzant l’inventari.

Fomenta les vendes a través de la realització d’ofertes adaptades.

Si vols més informació sobre el sistema ERP o sobre com gestionar eficaçment l’estoc del teu negoci de moda, a GSP estarem encantats d’atendre els teus dubtes.

Estarem encantats d’atendre’t i resoldre els teus dubtes

    En completar el present formulari, autoritzes expressament a GSP, com a responsable del tractament de les dades personals que ens facilites, a tramitar la sol·licitud d'informació de conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Podràs exercir els teus drets que es detallen en el nostre Avís Legal Avís legal mitjançant el correu marketing@gsp.es.

    Conservarem les teves dades fins que ens diguis el contrari.