El sector de la moda i el calçat està en constant evolució. Aquest sector representa quasi el 3% del PIB d’Espanya amb quasi 20.000 empreses en aquest sector.
El sector tèxtil va patir durant la pandèmia de la COVID-19 un enfonsament de les vendes, per la qual cosa les empreses van haver de transformar els seus models de negoci per a poder fer front al nou escenari.
La nova tecnologia està generant un avenç en la indústria de la moda, calçat i complements; amb la finalitat de progressar i renovar aquest sector, encara més si cap.

Magatzem (estoc) i enviament
Gràcies a la tecnologia, els magatzem estan més organitzats per la qual cosa, també són més eficients. Amb la tecnologia intel·ligent és més fàcil enviar productes des dels diferents magatzems i controlar l’estoc de cada un dels productes amb la solució SGI WMS per a SAP Business One. Els centres logístics han evolucionat adaptant aquesta tecnologia que facilita la feina diària, assumint així, la demanda dels compradors.
Automatització i productivitat
Cal destacar la importància de l’automatització dels processos productius, donat que eleva la productivitat i eficiència, a més de reduir les despeses.
La importància del Big Data
En rangs generals, la tecnologia del Big Data s’utilitza per a analitzar preferències, gustos i hàbits dels consumidors potencials.
Amb l’ús d’aquesta tecnologia en el sector tèxtil s’aconsegueix cridar l’atenció del client, i donar-li una millor experiència a l’usuari, per la qual cosa amb el temps s’aconsegueix una producció més sostenible i econòmica.
En el cas de màrqueting i vendes, aquesta tecnologia és útil ja que ajuda a predir la demanda de la següent temporada, desglossant-la en famílies de producte: possibilitat de conèixer els colors que seran tendència, les peces que seran més venudes, l’estoc necessari per a cobrir la demanda…
Pel que fa a la fabricació i desenvolupament de tèxtils, el Big Data permet que les organitzacions es basin en un model de producció intel·ligent, gràcies a la aplicació d’estratègies predictives en l’entorn empresarial.
Sostenibilitat
La sostenibilitat està prenent cada vegada més importància, sobretot en el sector de la moda. Tant és així, que la Unió Europea ha establert noves formes de reciclatge a partir de 2025.
Una de les tendències en la sostenibilitat és el reciclatge de les peces. Aquesta tendència consisteix en extraure la fibra tèxtil de les peces, rebutjades per l’usuari, per a barrejar-les amb cel·lulosa i crear peces noves.
Com a conclusió, la indústria de la moda està avançant gràcies a la tecnologia intel·ligent, com pot ser el software de gestió per a SAP, SGI Moda. Aquestes noves eines tecnològiques ofereixen als consumidors productes de més qualitat i una experiència de client i servei més personalitzat.