La digitalització en el comerç de moda, potenciada per l’ús generalitzat d’internet, han suposat un canvi en la indústria de la moda i en la manera de comprar i vendre; fet que ha obligat a moltes empreses a actualitzar-se per a poder seguir estant en el competitiu mercat de la moda.
La incorporació de diferents processos digitals, intel·ligència artificial (IA) i altres eines han generat un canvi en el comportament dels consumidors, en el que es una gran importància al valor del producte i a l’experiència de compra. Aquestes innovacions tecnològiques i conjunt de canvis, han donat lloc a un retail; en el que ja no només es ven, sinó que el que realment importa és el comportament i les necessitats del client.
Els clients han canviat la manera en la que compren, s’han tornat més digitals, fent ús de la omnicanalitat que ofereixen algunes botigues en les que permeten comprar els seus productes a través de diferents canals, millorant així el procés de compra i el valor de marca que rep el consumidor. El client ara, té unes expectatives més altes, però si l’experiència de compra no va d’acord amb aquestes expectatives hi ha una important pèrdua de valor.
A més de millorar l’experiència de client, la digitalització en la indústria tèxtil ha permès la producció i la creació amb materials més sostenibles.