Com podem Internacionalitzar el nostre Ecommerce?

Vivim en un món en el que les noves tecnologies ocupen gran part de les nostres vides. En aquest sentit i en un context d’empresa, parlem de dos termes que estan a l’alça: la Internacionalització i l’Ecommerce.

Hi ha diferents motius pels quals podem internacionalitzr-nos, però abans haurem de fer-nos una serie de preguntes:

El mercat espanyol ens queda petit? Venem suficient? Volem més? Els meus competidors venen a l’exterior? És el meu producte molt demandat a l’estranger?

Podem internacionalitzar la nostra botiga online mitjançant la nostra propia botiga o els anomenats Marketplace.

Botiga física

Internacionalitzar-se amb la nostra propia botiga consisteix en adaptar la nostra botiga actual al mercat al que ens dirigim. Com en tot, hi ha avantatges i inconvenients. SGI Retail (Veure més)

Avantatges

  • Mantindrem els marges previstos
  • Gestió centralitzada del nostre negoci
  • Control del procés

Desavantatges

  • Traduir els nostres productes
  • Gestionar diferents preus per a cada país
  • Dificultat per aconseguir tràfic
  • Elevat cost en logística
  • Adaptació dels mitjans de pagamant a cada país cercant una major conversió
  • Gran inversió de recursos per a l’atenció al client en cada país

Marketplaces

Un Marketplace és una botiga de botigues, bàsicament. En els Marketplace els compradors i venedors troben el lloc idoni per a realitzar transaccions comercials. És una opció molt recomanable per aquells negocis sense presencia online. SGI Ecommerce (Veure més)

Avantatges

  • En general, capten molt tràfic que pot traduir-se en vendes
  • És més fàcil afegir una fitxa de producte al Marketplace per varis països a la vegada
  • Generen palanca a la xifra de negoci
  • Venda des del moment inicial
  • Les despeses de logística poden ser menys de la mitad en enviaments a la Unió Europea

Desavantatges

  • Menor marge per la comisió del Marketplace
  • La gestió professional és més complexa
  • Es necessita un major control dels preus ja que en el propi Marketplace ens trobem amb els nostres competidors
  • Existeixen uns grans requisits de qualitat. Per sota d’un rànting cancelen el teu compte

En conclusió, tractar de internacionalitzar-se mitjançant les botigues propies és més difícil tot i que timdrem major control del nostre negoci i més marge. Internacionalitzar-se mitjançant Marketplace és més fàcil ja que cedim part de les funcions del procés a canvi d’obtenir menys marge. La major dificultat és la integració de tot.

Font: Ecommerce Foundation

Estarem encantats d’atendre’t i resoldre els teus dubtes

    En completar el present formulari, autoritzes expressament a GSP, com a responsable del tractament de les dades personals que ens facilites, a tramitar la sol·licitud d'informació de conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Podràs exercir els teus drets que es detallen en el nostre Avís Legal Avís legal mitjançant el correu marketing@gsp.es.

    Conservarem les teves dades fins que ens diguis el contrari.