Com podem Internacionalitzar el nostre Ecommerce?
Vivim en un món en el que les noves tecnologies ocupen gran part de les nostres vides. En aquest sentit i en un context d’empresa, parlem de dos termes que estan a l’alça: la Internacionalització i l’Ecommerce.
Hi ha diferents motius pels quals podem internacionalitzr-nos, però abans haurem de fer-nos una serie de preguntes:
El mercat espanyol ens queda petit? Venem suficient? Volem més? Els meus competidors venen a l’exterior? És el meu producte molt demandat a l’estranger?
Podem internacionalitzar la nostra botiga online mitjançant la nostra propia botiga o els anomenats Marketplace.
Botiga física
Internacionalitzar-se amb la nostra propia botiga consisteix en adaptar la nostra botiga actual al mercat al que ens dirigim. Com en tot, hi ha avantatges i inconvenients. SGI Retail (Veure més)
Avantatges
- Mantindrem els marges previstos
- Gestió centralitzada del nostre negoci
- Control del procés
Desavantatges
- Traduir els nostres productes
- Gestionar diferents preus per a cada país
- Dificultat per aconseguir tràfic
- Elevat cost en logística
- Adaptació dels mitjans de pagamant a cada país cercant una major conversió
- Gran inversió de recursos per a l’atenció al client en cada país
Marketplaces
Un Marketplace és una botiga de botigues, bàsicament. En els Marketplace els compradors i venedors troben el lloc idoni per a realitzar transaccions comercials. És una opció molt recomanable per aquells negocis sense presencia online. SGI Ecommerce (Veure més)
Avantatges
- En general, capten molt tràfic que pot traduir-se en vendes
- És més fàcil afegir una fitxa de producte al Marketplace per varis països a la vegada
- Generen palanca a la xifra de negoci
- Venda des del moment inicial
- Les despeses de logística poden ser menys de la mitad en enviaments a la Unió Europea
Desavantatges
- Menor marge per la comisió del Marketplace
- La gestió professional és més complexa
- Es necessita un major control dels preus ja que en el propi Marketplace ens trobem amb els nostres competidors
- Existeixen uns grans requisits de qualitat. Per sota d’un rànting cancelen el teu compte
En conclusió, tractar de internacionalitzar-se mitjançant les botigues propies és més difícil tot i que timdrem major control del nostre negoci i més marge. Internacionalitzar-se mitjançant Marketplace és més fàcil ja que cedim part de les funcions del procés a canvi d’obtenir menys marge. La major dificultat és la integració de tot.
Font: Ecommerce Foundation