En l’article d’avui parlem de la importància de la integració de la logística en l’ERP per a l’ecommerce.
És molt important que hi hagi una bona integració de la logística i l’ERP. Una bona integració d’aquests dos sistemes permet satisfer les necessitats del client, mitjançant un estoc actualitzat, conèixer l’estat de les comandes, etc. D’aquesta manera s’obté una millor experiència del client.
L’ecommerce ha d’obtenir la informació existent en l’ERP, que a la vegada obté informació del software de magatzem; aquesta és la manera en la que adquireix l’estoc disponible en temps real per a vendre a través del comerç electrònic. Aquest estoc s’anirà actualitzant constantment, ja sigui la venta online o les vendes en botiga física. És important que aquesta informació estigui actualitzada de manera freqüent, ja que és la única manera mitjançant la qual no es produeixin trencaments d’estoc.
Ara bé, un cop el client ha comprat l’article, arriba el moment de sol·licitar l’entrega al seu domicili o la recollida en un punt d’entrega o botiga. En aquest moment, a més de la integració de la que hem parlat anteriorment, és important disposar d’una integració amb les diferents Agències de Transport amb les que treballa.
SGI Carrier, és una solució integrada amb SAP Business One que permet la connexió simultània amb les diferents Agències de Transport, a més de la capacitat d’incorporar nous operadors logístics i/o modificar les especificacions actuals. També disposa d’un visor LOG que permet monitoritzar el sistema i detectar qualsevol incidència en la comunicació entre l’ERP i les Agències de Transport.
Avantatges de la integració d’un ERP amb un ecommerce
- Menor marge d’error. Gràcies al fet que la informació flueix entre ambdós softwares, que permet que les dades sempre estiguis actualitzats de manera automàtica i en temps real.
- Correcta gestió d’inventaris. La millor manera de gestionar l’inventari és tenir integrat l’ecommerce amb l’ERP, ja que entre altre coses, permet els trencaments d’estoc.
- Ofereix una millor experiència al client. Gràcies al registre de les operacions que realitza l’ERP.
- Facturació automàtica. Permet la creació automàtica de factures i albarans cada vegada que es confirma una comanda.
- S’optimitza la inversió ja que assegura una inversió de recursos molt més eficient, reduint els errors, limitant les despeses de personal i la reducció de les operacions en el magatzem.