La Indústria de la Moda està vivint una transformació gràcies a la integració de diferents tecnològiques. Aquestes innovacions optimitzen les operacions internes de les marques, a més de millorar l’experiència del client gràcies a les interaccions més eficients i personalitzades.
Innovacions Tecnològiques del Retail-Moda destacades
Intel·ligència Artificial (IA). Ajuda a oferir experiències de compra totalment personalitzades. Com, per exemple, els emprovadors virtuals que permeten als clients emprovar-se la roba de manera virtual mitjançant avatars 3D.
Realitat Augmentada (RA) està canviant la manera en la que els consumidors interactuen amb les marques. Per exemple, canals d’streaming per a poder comprar la roba en temps real mitjançant transmissions en viu.
Caixes d’Autopagament. Permet agilitzar el procés de compra sense necessitat d’haver d’interactuar amb el personal de la botiga, encara que és important mantenir un equilibri, ja que alguns clients prefereixen el tracte personalitzat.
Sostenibilitat. La Indústria de la Moda està explorant materials més sostenibles, com projectes com “Imageenering Sustainable Fashion”, en la que s’estan desenvolupant materials a partir de residus de pinya, fibres, etc.
Blockchain. S’està adoptant per a millorar la traçabilitat dels productes i garantir la seva autenticitat.
La integració de totes les tecnologies està canviant el panorama del retail de moda, oferint experiències més personalitzades, eficients i sostenibles. Aquelles marques que adoptin aquestes innovacions estaran millor posicionades per a satisfer les expectatives dels consumidors i competir en un mercat en constant evolució.
Fonts consultades:
www.cincodias.elpais.com
www.huffingtonpost.es
www.elpais.com
www.cadenaser.com
www.t2o.com