Les tendències d’Ecommerce canvien cada instant que passa. Algunes no són més que modes passatgeres, però altres, afecten tota la indústria com un terratrèmol. Les compres des del mòbil, per exemple, entren en aquesta categoria, doncs ha suposat un canvi dramàtic que ens ha fet replantejar pràcticament tot, sobretot, en el que a experiència d’usuari aplica a l’Ecommerce es refereix.
Avui en dia, els clients s’han tornat més exigents que mai. Entre els factors que poden provocar que un usuari abandoni una pàgina web es troba un temps de càrrega lent, per exemple, però també un disseny pobre o poc atractiu.
Per això les empreses més intel·ligents estan invertint molt temps i recursos per fer que l’experiència a la web sigui el més senzill possible i el procés de compra, apte per un nen de 3 anys.
Que és l’experiència d’usuari aplica al Ecommerce?
En paraules simples, la idea central de l’experiència d’usuari o user experience (UX) és proporcionar una experiència de compra simple, lògica i agradable.
I no fa falta dir que l’experiència d’usuari exerceix un paper fonamental en l’èxit o el fracàs de qualsevol Ecommerce i té molt a veure més que amb l’estètica.
Inclou coses com una estructura lògica, una retro alimentació ràpida del sistema, una presentació atractiva del producte, un flux de pagament fàcil i moltes característiques intuïtives, que afecten l’experiència completa.
Aspectes fonamentals de l’experiència d’usuari per incentivar la venda
El més important que has de recordar és que una experiència d’usuari que incentiva la venda ha de proporcionar una compra “fluida”.
Sents marejos en escoltar aquestes paraules? No et preocupis, no és per tant. Tot el que has de fer és fer un pas endarrere i concentrar-te en el resultat que desitges obtenir.
1/ Integrar tots els canals
Per exemple, si ja tens una ubicació física, assegurar-te que l’experiència integra ambdós canals. Intenta oferir, per exemple, un servei que permeti tornar fàcilment els productes comprats en línia a la botiga física.
2/ Proporcionar la velocitat que els usuaris (i Google) busquen
Maile Ohye, de Google, sentencia que “2 segons és el llindar acceptable en Ecommerce. A Google, apuntem a menys de mig segon”.
Els consumidors volen trobar el que estan buscant, i han de ser ràpids o marxaran.
El temps de velocitat de càrrega del teu lloc Ecommerce és un dels factors de posicionament més importants per Google, i si el teu temps de càrrega és de més de dos segons, el 9,6% dels usuaris, abandonaran el lloc.
A més a m és, cada client, té el seu propi llindar d’acceptabilitat, pel que aquests valors poden ser més alts inclús.
3/ Mantingui la web actualitzada
Un dels errors més comuns de qualsevol propietari d’un lloc Ecommerce és que creu que una vegada creada la pàgina web, pot posar-se a dormir.
És precisament tot el contrari, les pàgines web Ecommecre es creen, però també necessiten millores i actualitzacions, a mesura que els usuaris demanin noves funcionalitats, com múltiples opcions de pagament i entrega o guia de talles per aquells negocis Ecommerce del sector de la moda.
4/ Proporciona informació de forma atractiva
Assegurar-te de respondre totes les preguntes sobre el teu negoci, els teus productes i la teva política de devolució.
A més a més, no oblidis que la compra en línia no permet tocar i sentir els productes, per la qual cosa has de proporcionar tota la informació que possibiliti als usuaris fer-se una idea de com és: descripcions, vídeos, imatges 360° i tot allò que et passi pel cap que pugui ser beneficiós pel teu Ecommerce B2C.
5/ Demana el feedback als teus usuaris
Les enquestes entre els clients són una activitat obligada.
No oblidis sol·licitar als teus clients la seva opinió abans que sorgeixi un problema.
Com? Incloent formularis de satisfacció en els correus de confirmació de comanda o al cap d’un temps. També pots oferir un xat en viu per facilitar la navegació o atallar qualsevol problema que pugui sorgir.
T’animes a provar aquests retocaments per millorar l’experiència d’usuari aplicada a l’Ecommerce? T’esperem en els comentaris per conèixer la teva opinió.