Un ERP pel retail és un sistema de planificació de recursos empresarials que integra totes les dades i processos relacionats amb una organització. Estan dissenyats per facilitar l’optimització dels processos interns de les empreses, pel que s’ha convertit en un gran avantatge competitiu pels comerços al detall que volen avançar a la seva competència.
Per què escollir un ERP pel retail
El software ERP té una característica única que permet als diferents departaments comunicar-se entre si: una base de dades que comparteixen tots. Gràcies a les diferents funcions específiques que ofereixen els mòduls, les empreses de comerç detallista tenen un abast empresarial que facilitarà el funcionament coordinador de tota l’empresa, com l’entrada de comandes, la comptabilitat, les compres efectuades o pendents, entre d’altres.
Quins són els principals components d’un ERP pel retail
Un ERP té l’avantatge de garantir que totes les operacions que s’efectuen dins de l’empresa es basen en una única font, la que els permet prendre millors decisions ràpidament. Els principals components d’un ERP pel comerç detallista inclouen:
Planificació
Els mòduls disponibles en un ERP pel comerç detallista permeten planificar diferents tasques en funció del que l’empresa necessita en cada moment. Per exemple, com en el cas de l’empresa Wolala, que hem implementat a GSP, SAP Business One els hi va permetre coordinar l’estoc de les botigues existents amb les activitats clau desenvolupades per altres àrees de negoci com màrqueting, vendes, distribució, entre altres. En el cas d’aquesta jove empresa, Wolala, l’adquisició d’un ERP els va permetre afrontar amb més probabilitats d’èxit la seva expansió nacional gràcies a un software de planificació empresarial adaptat pel sector retail amb el que totes les operacions clau queden sota control.
Operacions a la botiga
Administrar una botiga no és senzill, especialment des que els patrons de consum s’han modificat des que Internet va arribar a les nostres vides.
Vendre avui en dia a peu de carrer significa que els comerços al detall han d’oferir als clients molts dels avantatges que ofereixen les botigues en línia. Es per aquest motiu pel que l’omnicanalitat s’ha convertit en un factor clau.
Un ERP com SAP Business One et permet agilitzar les operacions d’administració de la botiga, claus per millorar el rendiment. Com per exemple, l’anàlisi del tiquet mitjà, la gestió de l’inventari, l’administració dels treballadors i moltes altres coses més.
Gestió d’inventari
A més, tots els comerços detallista de totes les mides i sectors poden gestionar el seu inventari de forma eficaç i fer un seguiment del mateix que els permet ser més eficaços.
Gestió de la cadena de subministraments
Un ERP pel comerç detallista administra la cadena de subministraments d’extrem a extrem. És a dir, quan envies productes o materials que tracten amb quantitats potencialment massives per tot el món, un ERP et permet garantir que la informació és fiable i a més, totes les parts implicades poden accedir a la informació de forma fàcil i fiable.
Pronòstic de demanda
El seguiment de les tendències i la realització de pronòstics de les demandes futures és més fàcil i més precisa gràcies a un ERP. T’ajudarà a mantenir al client satisfet, maximitzar les vendes i reduir els costos de l’inventari per qualsevol comerç detallista.
Gestió de proveïdors en un ERP pel retail
Per maximitzar els beneficis del teu negoci, és clau aconseguir tots els detalls del proveïdor, com els temps d’entrega, el rendiment i altres detalls. Gràcies a un ERP, podràs realitzar una comparació entre proveïdors i escollir el que presenti un millor comportament per la teva empresa, augmentant les probabilitats d’èxit en la selecció.
Tens un comerç al detall i estàs buscant un ERP que et permeti automatitzar tasques per millorar el teu rendiment? Posa’t en contacte amb nosaltres i t’assessorarem.