En l’article d’avui parlarem dels beneficis de la Omnicanalitat. El concepte d’omnicanalitat s’utilitza en comercial i màrqueting; i descriu l’estratègia que busca proporcionar una experiència d’usuari unificada i consistent a través de múltiples canals de comunicació i venda. A més, implica la integració i coordinació de diversos canals, com botigues físiques, pàgines web, xarxes socials, correu electrònic i altres.

La omnicanalitat busca oferir una experiència fluida al client, independentment del canal que triïn per a interactuar amb la marca. Per la qual cosa és necessària la integració de diferents sistemes i eines per tal que la informació del client sigui compartida entre tots els canals, el que permet que les interaccions siguin personalitzades i contextualitzades segons les preferències del client.

Quins són els beneficis de la Omnicanalitat?

  • Experiència de client millorada. La omnicanalitat permet als clients amb la marca de manera fluida a través dels diferents canals.
  • Personalització. Gràcies a la integració de diferents canals, les empreses obtenen una visió més completa dels seus clients i ofereix una experiència més personalitzada.
  • Major conveniència. La omnicanalitat ofereix als clients la possibilitat de triar com interactuar amb la marca en funció de les seves necessitats i preferències.
  • Millora la fidelitat del client. Les marques enforteixen la relació amb els clients gràcies a oferir una experiència millorada i personalitzada per la omnicanalitat.
  • Eficiència operativa. La integració de diferents sistemes i eines, millora l’eficiència operativa de les empreses gràcies a la reducció d’esforços i la millora de la gestió de l’inventari, comandes i atenció al client.
  • Millora del ROI. La omnicanalitat pot augmentar les vendes i la retenció de clients, el que es pot traduir en un millor retorn de la inversió en màrqueting i ventes.
  • Reducció de l’abandonament del carro de la compra. Gràcies a la omnicanilitat, es redueix l’abandonament del carro de la compra ja que els clients poden seguir el seu procés de compra des dels diferents canals; una compra que han començat en la pàgina web poden acabar-la en la botiga física.
  • Major visibilitat de la marca. La presència en múltiples canals augmenta la visibilitat de la marca, el que pot atraure a nous clients i millorar el reconeixement de la marca a nivell global.
  • Recol·lecció de dades valuoses. La omnicanalitat proporciona múltiples punts de contacte amb els clients, el que permet a les empreses recopilar dades valuoses sobre el comportament, les preferències i les tendències de compra. Aquestes dades poden ser utilitzats per a millorar la segmentació de l’audiència, ajustar les estratègies de màrqueting i desenvolupar nous productes o serveis.
  • Adaptació a canvis en el comportament del consumidor. La omnicanalitat permet a les empreses a adaptar-se als hàbits de compra i les preferències dels consumidors en constant evolució.

La omnicanalitat proporciona un gran número de beneficis que milloren significament l’experiència del client, enforteix la relació amb la marca i augmentar l’eficiència operativa de les empreses.

Resumeix, la omnicanalitat s’enfoca en la integració de diferents canals per a proporcionar una experiència d’usuari, el que pot augmentar la satisfacció del client, millora la fidelitat a la marca i augmentar les vendes.

La Solució SGI Omnichannel, integrada en SAP Business One, permet a les empreses adoptar estratègies d’omnicanalitat, com pot ser: la venda en els Marketplaces i comerç online, la gestió de transportistes, gestió de magatzems i cadenes de botigues.

Aquest mòdul per a retail et permet adoptar estratègies d’omnicanalitat, ja que està integrada amb:

  • La gestió del comerç online (Magento, Prestashop i Shopify).
  • Amb magatzems logístics com RMT Logistic i Logisfashion.
  • Amb agències de transportistes (com SEUR, DHL, Correos Express, GLS, etc).
  • Amb plataformes Marketplaces.
  • Amb punts de venta.

Vols millorar els canals de venda del teu negoci? És el moment! Posa’t en contacte!

Estarem encantats d’atendre’t i resoldre els teus dubtes

    En completar el present formulari, autoritzes expressament a GSP, com a responsable del tractament de les dades personals que ens facilites, a tramitar la sol·licitud d'informació de conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Podràs exercir els teus drets que es detallen en el nostre Avís Legal Avís legal mitjançant el correu marketing@gsp.es.

    Conservarem les teves dades fins que ens diguis el contrari.