En l’article d’avui parlarem dels beneficis de la Omnicanalitat. El concepte d’omnicanalitat s’utilitza en comercial i màrqueting; i descriu l’estratègia que busca proporcionar una experiència d’usuari unificada i consistent a través de múltiples canals de comunicació i venda. A més, implica la integració i coordinació de diversos canals, com botigues físiques, pàgines web, xarxes socials, correu electrònic i altres.
La omnicanalitat busca oferir una experiència fluida al client, independentment del canal que triïn per a interactuar amb la marca. Per la qual cosa és necessària la integració de diferents sistemes i eines per tal que la informació del client sigui compartida entre tots els canals, el que permet que les interaccions siguin personalitzades i contextualitzades segons les preferències del client.
Quins són els beneficis de la Omnicanalitat?
- Experiència de client millorada. La omnicanalitat permet als clients amb la marca de manera fluida a través dels diferents canals.
- Personalització. Gràcies a la integració de diferents canals, les empreses obtenen una visió més completa dels seus clients i ofereix una experiència més personalitzada.
- Major conveniència. La omnicanalitat ofereix als clients la possibilitat de triar com interactuar amb la marca en funció de les seves necessitats i preferències.
- Millora la fidelitat del client. Les marques enforteixen la relació amb els clients gràcies a oferir una experiència millorada i personalitzada per la omnicanalitat.
- Eficiència operativa. La integració de diferents sistemes i eines, millora l’eficiència operativa de les empreses gràcies a la reducció d’esforços i la millora de la gestió de l’inventari, comandes i atenció al client.
- Millora del ROI. La omnicanalitat pot augmentar les vendes i la retenció de clients, el que es pot traduir en un millor retorn de la inversió en màrqueting i ventes.
- Reducció de l’abandonament del carro de la compra. Gràcies a la omnicanilitat, es redueix l’abandonament del carro de la compra ja que els clients poden seguir el seu procés de compra des dels diferents canals; una compra que han començat en la pàgina web poden acabar-la en la botiga física.
- Major visibilitat de la marca. La presència en múltiples canals augmenta la visibilitat de la marca, el que pot atraure a nous clients i millorar el reconeixement de la marca a nivell global.
- Recol·lecció de dades valuoses. La omnicanalitat proporciona múltiples punts de contacte amb els clients, el que permet a les empreses recopilar dades valuoses sobre el comportament, les preferències i les tendències de compra. Aquestes dades poden ser utilitzats per a millorar la segmentació de l’audiència, ajustar les estratègies de màrqueting i desenvolupar nous productes o serveis.
- Adaptació a canvis en el comportament del consumidor. La omnicanalitat permet a les empreses a adaptar-se als hàbits de compra i les preferències dels consumidors en constant evolució.
La omnicanalitat proporciona un gran número de beneficis que milloren significament l’experiència del client, enforteix la relació amb la marca i augmentar l’eficiència operativa de les empreses.
Resumeix, la omnicanalitat s’enfoca en la integració de diferents canals per a proporcionar una experiència d’usuari, el que pot augmentar la satisfacció del client, millora la fidelitat a la marca i augmentar les vendes.
La Solució SGI Omnichannel, integrada en SAP Business One, permet a les empreses adoptar estratègies d’omnicanalitat, com pot ser: la venda en els Marketplaces i comerç online, la gestió de transportistes, gestió de magatzems i cadenes de botigues.
Aquest mòdul per a retail et permet adoptar estratègies d’omnicanalitat, ja que està integrada amb:
- La gestió del comerç online (Magento, Prestashop i Shopify).
- Amb magatzems logístics com RMT Logistic i Logisfashion.
- Amb agències de transportistes (com SEUR, DHL, Correos Express, GLS, etc).
- Amb plataformes Marketplaces.
- Amb punts de venta.