La integració de la Intel·ligència Artificial (IA) i Omnicanalitat aporta una infinitat de beneficis tant per les empreses com pels clients. Els principals beneficis són:
- Millora l’experiència del Client:
Gràcies a la IA es poden analitzar el comportament i les preferències dels clients, oferint així, recomanacions de productes, promocions, etc. A més, com s’uneixen tots els canals, permet que els clients puguin viure una experiència en la pàgina web i finalitzar-la a la botiga física.
La IA impulsa els chatbots i assistents virtuals que ofereixen una atenció personalitzada en múltiples plataformes 24/7.
- Incrementa la retenció i fidelització de clients:
La IA s’avança a les necessitats dels clients i envia propostes o suggeriments de productes que puguin interessar-los per a millorar la retenció.
- Optimització d’inventaris i logística:
La Intel·ligència Artificial és capaç de predir les tendències, ajustant la producció necessària per a satisfer la demanda real. A més, controla l’inventari en tots els canals i facilita la gestió de les devolucions.
- Increment en les vendes i la conversió:
La IA és capaç d’incrementar les vendes i la conversió en oferir productes afins, descomptes, promocions, etc.
- Major eficiència operativa:
La IA és capaç d’encarregar-se de tasques repetitives com l’atenció al client, anàlisi de dades i generació d’informes. A més, pot automatitzar l’enviament de campanyes omnicanal i altres processos clau, reduint els recursos i despeses.
- Anàlisi i presa de decisions basada en dades:
La IA és capaç de recopilar i analitzar dades de múltiples canals, oferint informació en temps real, que permet prendre decisions ràpidament. A més, és capaç d’identificar patrons i tendències en el comportament del client, per a així, adaptar-se a les necessitats del mercat.
- Flexibilitat i adaptació a les preferències del client:
Gràcies a la omnicanalitat, les marques s’adapten a les preferències del client, escollint un canal o un altre.
- Impuls de la innovació i competitivitat:
Les empreses que integren la Intel·ligència Artificial i Omnicanalitat són vistes com més innovadores i més avançades tecnològiques.
Gràcies a la integració de la Intel·ligència Artificial i la Omnicanalitat, a més de permetre que les marques operen de manera àgil, eficient i rentable, alineant-se amb les expectatives exigents dels consumidors/clients.
