Moltes vegades quan les empreses busquen un nou software de gestió empresarial per al seu negoci, no saben si el que necessiten és un ERP o un CRM. En l’article d’avui definirem ambdós softwares i mencionarem les diferències més destacades.
Què és un CRM?
Un CRM (Customer Relationship Mangement), conté la informació dels clients de l’empresa per la qual cosa s’utilitza per a la gestió amb els clients. És molt útil per a detectar els leads de l’empresa i poder gestionar-los de manera més directa i eficient, ajudant en la presa de decisions i optimitzant la gestió i increment de les vendes traçant estratègies de màrqueting més adaptades.
Funcionalitats d’un CRM
- Automatitzar els processos de venda.
- Emmagatzemar la informació que s’intercanvia amb els clients/leads de l’empresa.
- Creació dels objectius de vendes i màrqueting a través de la creació de segments.
- Seguiment comercial per a traçar les diferents estratègies.
Què és un ERP?
Un ERP (Enterprise Resources Planning o Planificació de Recursos Empresarials) fa referència al conjunt d’aplicacions de software integrades que ajuden en la gestió dels diferents processos de negoci: finances, recursos humans, fabricació, cadena de subministraments, serveis, compres, etc. L’ERP és l’encarregat de l’intercanvi d’informació i control dels processos interns del negoci i impulsa el creixement i rendibilitat.
Característiques d’un ERP
- Integra totes les àrees de l’empresa en un mateix sistema.
- Proporciona un creixement empresarial ordenat.
- S’adapta al creixement de l’empresa.
- Ofereix informació veraç en temps real.
- Dona una visió clara de totes les àrees de l’empresa.
- Proporciona major control i traçabilitat de la informació.
L’ERP i el CRM són eines que ajuden a optimitzar els processos dels negocis, a més de transformar-los digitalment, encara que tenen objectius i funcions diferents.
Des de GSP comptem amb un equip de consultors que t’assessorarà sobre la solució que millor s’adapti a les necessitats del teu negoci.