Què és la Omnicanalitat?

La omnicanalitat és l’estratègia que integra tots els canals de comunicació i venda disponibles per a oferir una experiència unificada al client. La omnicanalitat implica la convergència dels canals físics (com les botigues a peu de carrer) i els digitals (com els ecommerces, aplicacions mòbils i xarxes socials), per a crear una experiència coherent i fluïda pel client, sense importar com triï interactuar amb la marca.  

La omnicanalitat millora gratament l’experiència del client de diverses maneres:

  • Consistència. La omnicanalitat garanteix una experiència coherent en tots els punts de contacte amb la marca, ja sigui en la botiga a peu de carrer, botiga online, aplicacions mòbils o xarxes socials.
  • Flexibilitat. Els clients poden triar el canal que millor s’adapti a les seves necessitats i preferències. Poden veure els productes en la pàgina web, realitzar les compres en la botiga física i després recollir o retornar els articles en el lloc que més convingui; és d’aquesta manera com els clients tenen més control sobre la seva experiència de compra.
  • Personalització. La omnicanalitat permet que les empreses recopilin dades de diferents punts de contacte amb el client per a comprendre millor les seves preferències, comportaments de compra i necessitats individuals. Això, permet oferir recomanacions personalitzades, ofertes exclusives i comunicacions rellevants que milloren la rellevància i el valor percebut pel client.
  • Conveniència. Gràcies a la integració de múltiples canals, la omnicanalitat fa que sigui més convenient la interacció de la marca. D’aquesta manera, es pot començar una compra en la pàgina web i acabar-la a la botiga a peu de carrer, o al revés. A més, també es pot accedir a informació sobre productes i serveis en qualsevol moment i des de qualsevol lloc a través de dispositius mòbils.
  • Continuïtat. La omnicanalitat permet una experiència fluïda i sense problemes al llarg de tot el viatge del client, des de la investigació inicial fins a la compra i postvenda. El client pot canviar fàcilment entre tots els canals sense interrupcions o inconsistències, el que crea una sensació de continuïtat i satisfacció.
  • Es millora l’atenció al client. La integració de canals facilita la resolució ràpida de problemes i consultes. Els clients poden comunicar-se amb l’empresa a través del canal que triïn (xat, correu electrònic, telèfon o xarxes socials) i esperar que el problema es resolgui de manera eficient i efectiva.

 

Resumint, la omnicanalitat millora l’experiència del client en oferir consistència, flexibilitat, personalització, conveniència, continuïtat i una millor atenció al client en tots els punts de contacte amb la marca.

 

SGI Omnichannel, integrada en SAP Business One, permet adoptar estratègies d’omnicanalitat: com la venda en els Marketplaces i comerç electrònic, gestió de transportistes, gestió de magatzems externs i cadenes de botigues.

Si necessites adoptar estratègies d’omnicanalitat, contacta’ns.

Estarem encantats d’atendre’t i resoldre els teus dubtes

    En completar el present formulari, autoritzes expressament a GSP, com a responsable del tractament de les dades personals que ens facilites, a tramitar la sol·licitud d'informació de conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Podràs exercir els teus drets que es detallen en el nostre Avís Legal Avís legal mitjançant el correu marketing@gsp.es.

    Conservarem les teves dades fins que ens diguis el contrari.