Fa uns dies vàrem parlar dels beneficis de la Intel·ligència Artificial (IA) en els negocis; en aquest cas veurem com millora l’atenció al client. La IA en l’atenció al client és un model molt estès, ja que està canviant la manera en la que es relacionen les empreses amb els clients, proporcionant-los una experiència més personalitzada i eficient.
La Intel·ligència Artificial (IA) en l’atenció al client
Chatbots. Aquesta eina d’IA està programada per a interpretar els problemes dels clients/usuaris i oferir diferents solucions. Està disponible 24/7, per la qual cosa estalvia temps d’espera ja que la resposta és automàtica.
Suport en diferents idiomes. Molts dels chatbots, tenen la capacitat de generar respostes en diferents idiomes, per la qual cosa aquesta eina és especialment interessant en els negocis que operen globalment.
Missatgeria augmentada. Aquesta eina d’IA és capaç de detectar quan és necessari que els agents “humans” intervinguin per a resoldre un problema o respondre una consulta d’un client.
Connexió amb eines de CRM per a recopilar dades de clients, això permetrà als agents atendre de manera més personalitzada i proactiva als clients.
Atenció per veu. Aquesta eina d’IA permet l’automatització de les interaccions de les trucades de consultes o problemes senzills; el que permet que els agents s’ocupin de temes més complexes.
La IA també pot ajudar als negocis en la seva estratègia omnicanal, derivant al client al canal més adequa per a una resposta ràpida i personalitzada.
Anàlisis de sentiments. La IA és capaç d’analitzar els sentiments dels clients en les interaccions amb el servei d’atenció al client, determinant pel llenguatge, si un client està content, molest, descontent…
La IA ben utilitzada és capaç de processar una gran quantitat de dades en temps real i oferir informació molt valuosa i així poder millorar la presa de decisions empresarials