La Intel·ligència Artificial (IA) està transformant molts aspectes de la nostra vida; però en aquest cas parlarem de com està transformant la Omnicanalitat.
La IA és capaç de millorar la personalització, automatització de processos i dotar d’una experiència de client coherent i optimitzada en tots els punts de contacte. Això està generant un canvi en la manera com interactuen les marques amb els seus clients, tant a nivell digital com físic.
Com està transformant la Intel·ligència Artificial cada aspecte:
- Gràcies a la IA les empreses poden utilitzar dades reals amb les que poder personalitzar l’experiència de cada client en els canals pertinents.
- La Intel·ligència Artificial permet l’automatització de l’atenció al client a través dels chatbots i assistents virtuals.
- La IA pot predir la demanda, identificant patrons en les dades de compra i tendències del mercat.
- La IA permet en una integració més fluida entre els canals
- La IA identifica els interessos i preferències de cada client per a poder llançar campanyes de màrqueting més personalitzades i efectives.
- La IA gràcies a l’anàlisi de sentiment, permet captar l’opinió i el sentiment dels clients en xarxes socials i altres canals.
- LA IA està transformant l’experiència en botigues físiques, permetent que s’integrin a l’estratègia omnicanal de l’empresa.
- La IA permet l’anàlisi de dades avançat que permeten a les empreses mesurar el rendiment de cada canal en temps real, identificar patrons i ajustar l’estratègia amb dades reals.
- La IA és capaç de predir els productes o interessos del client, gràcies a l’anàlisi de dades de les compres, comportament en la navegació i altres.