El concepte ecommerce B2B fa referència a l’ús d’un mitjà electrònic per poder realitzar transaccions comercials de negoci a negoci i, al contrari, ecommerce B2C gestiona les transacciones de negoci a consumidor.
Generalment, el comerç electrònic es pensa que només està destinat a la venda de productes via Internet, per aquest camp engloba també la preparació de pressupostos en línia, entrega de catàleg electrònics, inventari de productes en temps real o pagaments en línia.
Els negocis B2B impliquen procediments més complexos i amples, en un procés de sol·licitud de comandes de poques unitats, però a preus més alts que en els negocis B2C. A més a més, en aquest tipus d’ecommerce són diverses persones les que prenen decisions, i això a vegades fa que el procés es compliqui.
El disseny d’una botiga en línia B2B
Centrem el tema en els ecommerce B2B i en les pautes a seguir per dissenyar una botiga en línia B2B. Està clar que obrir un canal de venda en línia és una de les millors opcions per facilitar el treball a fabricants i majoristes, però no ens hem d’oblidar que són molts els temes a tenir en compte, com les xarxes socials, la venda llampec o multicanal, entre altres. No hi ha marge per error si es vol tenir èxit en la venda en línia.
S’han de seguir unes pautes per aconseguir una bona configuració de la botiga en línia, com evitar el conflicte de canal amb els distribuïdors, escollir la plataforma adequada per la botiga, adaptar-la per la venda a majoristes, aprofitar la multicanalitat i calcular les despeses i els beneficis. Amb aquests punts en observació es podrà posar en marxa la botiga en línia per començar a tenir beneficis.
El disseny d’una botiga en línia amb Magento
Amb Magento es pot crear fàcilment una botiga en línia. Per això, recórrer a l’ús de plantilles predeterminades és la forma més senzilla de fer-ho.
Les plantilles de Magento estan optimitzades per SEO, i especialment dissenyades pensant en les botigues per majoristes. Totes les plantilles són de característiques semblants, però optimitzat per retina, fonts de Google web o Bootstrap, entre altres.
Una vegada dissenyada l’ecommerce B2B, el segon pas és incorporar els mòduls necessaris per a una bona organització. Així, trobarem mòduls de botigues privades, registre de clients vàlids per l’administrador, eliminació d’impostos de factures per B2B, pàgines CMS privades, visualització dual de preus amb IVA i sense, DropShippint System…
Les opcions són moltes i la personalització dependrà del tipus de negoci del qual es tracta en cada cas. Tot el treball pot adaptar-se a qualsevol necessitat.