Quan apliquem una estratègia d’omnicanalitat, integrem i coordinem tots els canals de comunicació i vendes de l’empresa per a proporcionar una experiència de client fluïda.

Quins són els passos per a aplicar una estratègia omnicanal?

  • Examinar els canals de venda i comunicació actual.
  • Identificar els punts de contacte dels clients amb la marca.
  • Analitzar l’experiència del client en cada canal, per a detectar inconsistències i punts de fricció.
  • Definir què es vol aconseguir amb l’estratègia omnicanal.
  • Determinar quins indicadors (KPIs) mesuraran l’èxit de l’estratègia.
  • Agrupar les dades dels clients en una mateixa plataforma -com pot ser l’ERP, CRM o un altre- per a tenir una visió global.
  • Les ofertes i promocions han de conservar la identitat de marca i ser consistents en tots eles canals.
  • Les dades permeten la segmentació dels clients segons comportament, preferències i historial de compres.
  • Amb les dades es poden oferir experiències personalitzades en funció de les dades segmentades.
  • És important tenir una bona gestió de l’inventari que permeti el control en temps real.
  • Ha d’oferir diferents opcions d’entrega i recollida, click&collect, entrega en el mateix dia, enviament internacional, etc.
  • És important implementar sistemes de gestió que suportin la integració omnicanal: CRM, ecommerce, etc.
  • Utilitzar eines d’anàlisi de dades per a monitorar el comportament del client i el rendiment de cada canal.
  • És important capacitar als empleats per tal que comprenguin la importància de l’estratègia omnicanal i com implementar-la.
  • Fomentar una cultura empresarial que prioritza la satisfacció i l’experiència del client.
  • S’han de desenvolupar campanyes de màrqueting que siguin coherents en tots els canals, utilitzant estratègies de retargeting i el màrqueting de continguts.
  • Facilitar la interacció amb els clients a través dels diferents canals.
  • Recull i analitza la opinió dels clients per a millorar aquest feedback.

Arribar a implementar una estratègia omnicanal efectiva és un procés continu que requereix de constant avaluació i adaptació. Si vols millorar la teva estratègia omnicanal, aquests punts et poden ajudar.

GSP com a expert en SAP Business One i desenvolupador de Solucions Tecnològiques podem ajudar-te  a millorar els teus processos interns i a elevar el teu negoci. Contacta’ns sense compromís.

Estarem encantats d’atendre’t i resoldre els teus dubtes

    En completar el present formulari, autoritzes expressament a GSP, com a responsable del tractament de les dades personals que ens facilites, a tramitar la sol·licitud d'informació de conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Podràs exercir els teus drets que es detallen en el nostre Avís Legal Avís legal mitjançant el correu marketing@gsp.es.

    Conservarem les teves dades fins que ens diguis el contrari.