Quan apliquem una estratègia d’omnicanalitat, integrem i coordinem tots els canals de comunicació i vendes de l’empresa per a proporcionar una experiència de client fluïda.
Quins són els passos per a aplicar una estratègia omnicanal?
- Examinar els canals de venda i comunicació actual.
- Identificar els punts de contacte dels clients amb la marca.
- Analitzar l’experiència del client en cada canal, per a detectar inconsistències i punts de fricció.
- Definir què es vol aconseguir amb l’estratègia omnicanal.
- Determinar quins indicadors (KPIs) mesuraran l’èxit de l’estratègia.
- Agrupar les dades dels clients en una mateixa plataforma -com pot ser l’ERP, CRM o un altre- per a tenir una visió global.
- Les ofertes i promocions han de conservar la identitat de marca i ser consistents en tots eles canals.
- Les dades permeten la segmentació dels clients segons comportament, preferències i historial de compres.
- Amb les dades es poden oferir experiències personalitzades en funció de les dades segmentades.
- És important tenir una bona gestió de l’inventari que permeti el control en temps real.
- Ha d’oferir diferents opcions d’entrega i recollida, click&collect, entrega en el mateix dia, enviament internacional, etc.
- És important implementar sistemes de gestió que suportin la integració omnicanal: CRM, ecommerce, etc.
- Utilitzar eines d’anàlisi de dades per a monitorar el comportament del client i el rendiment de cada canal.
- És important capacitar als empleats per tal que comprenguin la importància de l’estratègia omnicanal i com implementar-la.
- Fomentar una cultura empresarial que prioritza la satisfacció i l’experiència del client.
- S’han de desenvolupar campanyes de màrqueting que siguin coherents en tots els canals, utilitzant estratègies de retargeting i el màrqueting de continguts.
- Facilitar la interacció amb els clients a través dels diferents canals.
- Recull i analitza la opinió dels clients per a millorar aquest feedback.
Arribar a implementar una estratègia omnicanal efectiva és un procés continu que requereix de constant avaluació i adaptació. Si vols millorar la teva estratègia omnicanal, aquests punts et poden ajudar.
GSP com a expert en SAP Business One i desenvolupador de Solucions Tecnològiques podem ajudar-te a millorar els teus processos interns i a elevar el teu negoci. Contacta’ns sense compromís.