Què és el Click&Collect?

La pandèmia va que fer que per la situació que s’estava vivint en aquell moment s’impulsés el model Click&Collect en els comerços Retail. El Click&Collect permet als clients la gestió dels processos de compra a través de les diferents plataformes digitals -ja sigui a través de la botiga online o App- i recollir les seves compres de manera presencial a la botiga física. Aquest model combina el comerç digital i els mètodes de compra tradicional.

El Click&Collect permet que els clients tinguin un millor control sobre la compra que han realitzat, ja que poden triar on i quan recollir la comanda, a més de la possibilitat de poder tornar qualsevol dels articles a la botiga física, entre altres punts de devolució a triar.

Per als Retailers, el Click&Collect és menys car que la gestió d’entregues tradicionals, en la que no estava permesa la recollida a botiga; ja que es simplifica la gestió logística i es redueixen considerablement les entregues fallides.

Quins són els avantatges del Click&Collect?

  1. Ofereix una gran flexibilitat al client. Aquest pot comprar quan i des d’on vulgui. En una època en la que el consumidor demana més immediatesa, el Click&Collect funciona com una estratègia extraordinària ja que no és necessari que el client perdi temps anant a la botiga per a veure la disponibilitat del producte ni faci cua per a finalitzar la compra; sinó que pot realitzar la comanda quan i on vulgui, i recollir-lo a la botiga física.
  2. Cara a cara amb el client, en la qual es pot oferir una bona experiència de compra que compleixi les expectatives dels clients, com pot ser l’atenció personalitzada, la instal·lació d’algun aparell, arranjaments de costura, etc. Combinar el model digital i el físic és una bona estratègia de fidelització de clients.
  3. Fidelització dels clients. El model de Click&Collect permet donar valor a les vendes permetent dirigir als clients del canal online a la botiga física i allà aprofitar la venda creuada per a vendre més articles.
  4. Permet la recollida de la comanda a la botiga física. És molt interessant pel que fa a flexibilitat, ja que el client pot recollir la comanda quan li vagi millor, sense necessitat d’estar esperant un transportista a casa en la franja horària marcada.
  5. Coneixement del client. L’ús de la botiga online/App permet conèixer amb més detall les necessitats i preferències del client, amb la qual cosa es poden oferir productes que li poden interessar i així potenciar una bona experiència de compra.
  6. Redueix les despeses d’enviament i gestió. Això es deu al fet de facilitar la recollida a les botigues, ja que no és necessària la contractació d’una agència de transport.
  7. Opció segura de pagament. Opció de pagament a través del mitjà digital o a botiga, en el moment de recollir la comanda.

En definitiva, el Click&Collect millora l’experiència del client, ja que aquest pot decidir quan, des d’on comprar i on recollir la comanda.

El Click&Collect, en ajuntar el món físic i el digital necessita tenir una estratègia omnicanal adaptada. Per la qual cosa és de vital importància que aquelles empreses que volen adoptar una estratègia Click&Collect, primer han de tenir una estratègia omnicanal adaptada als procediments, des de la compra en l’e-commerce fins a la recollida de comandes a la botiga. Amb el nostre Software per a Omnicanalitat, SGI Omnichannel, podràs gestionar els diferents canals de venda que et posen en contacte amb el teu client. Aquesta Solució et permetrà entre altres coses:

  • La gestió del comerç electrònic.
  • Venda en les plataformes de Marketplaces.
  • La connexió amb les agències de transportistes.
  • La connexió amb magatzems logístics externs.

A més, és important la rapidesa en la gestió de les comandes, ja que els clients que escullen el Click&Collect, esperen rapidesa sense esperes, sense cues, etc; i un control exhaustius de l’estoc que integri ambdós “mons” (el físic i el digital) per a evitar errors.

Manté sempre informat al client. Ja sigui de les condicions de compra, com de l’estat de la teva comanda.

El model Click&Collect genera una satisfacció entre els compradors per a això és bo implementar aquest sistema.

Estarem encantats d’atendre’t i resoldre els teus dubtes

    En completar el present formulari, autoritzes expressament a GSP, com a responsable del tractament de les dades personals que ens facilites, a tramitar la sol·licitud d'informació de conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Podràs exercir els teus drets que es detallen en el nostre Avís Legal Avís legal mitjançant el correu marketing@gsp.es.

    Conservarem les teves dades fins que ens diguis el contrari.